Centrum Fizjoterapii

REJ. DOROSLI: 697 853 568
REJ. DZIECI: 509 129 701
e-mail: gabinet@fizjomet.pl
Rehabilitacja Dorosłych Rehabilitacja Dorosłych Rehabilitacja Dorosłych Rehabilitacja Dorosłych
DIAGNOSTYKA I REHABILITACJA
DZIECI I NIEMOWLĄT
DIAGNOSTYKA I REHABILITACJA DLA DOROSŁYCH
FIZJOTERAPIA SPORTOWA
MASAŻE I FIZYKOTERAPIA
ODNOWA BIOLOGICZNA
więcej →

Metoda S-E-T (Sling Exercise Therapy):

Sling Exercise Therapy (SET) jest konceptem całościowym aktywnych zabiegów i treningu mających na celu zredukowanie lub usunięcie na stałe dolegliwości w systemie mięśniowym i szkieletowym. Koncept ten bazuje na elementach podstawowych, które uchodzą dziś w zakresie aktywnego treningu i rehabilitacji za najważniejsze.

Stosowana jest przede wszystkim w zespołach bólowych kręgosłupa, rehabilitacji sportowej, rehabilitacji neurologicznej i po urazach. Mięśnie dna miednicy, zwane też mięśniami Kegla, kojarzą nam się najczęściej z problemem nie trzymania moczu u kobiet. Jednak nabycie umiejętności kontrolowanego napięcia mięśni poprzecznych brzucha, dna miednicy, krocza i pochwy jest nie tylko istotne dla kobiet borykających się z tym schorzeniem. Stosowanie specjalnych ćwiczeń powinno też być nawykiem młodych i zdrowych kobiet, które w perspektywie ciąży, operacji w obrębie miednicy lub w ramach ogólnego programu ćwiczeń sprawnościowych, dbają o ich wzmocnienie i profilaktykę. Niewiele się o tym mówi, ale problemy napięcia mięśni poprzecznych brzucha i dna miednicy dotyczy również mężczyzn.

Mało kto o tym wie, że mięśnie te bezpośrednio odpowiadają za stabilizacje kręgosłupa. Gimnastyka mięśni poprzecznych brzucha i dna miednicy ma więc istotne znaczenie w zwalczaniu bólów pleców. Mięśnie te połączone są z mięśniami pleców, brzucha i nóg, przez co w dużym stopniu wpływają na wyprostną postawę ciała. Ból pleców może więc wynikać z faktu, iż mamy słabe mięśnie stabilizujące miednicę i kręgosłup. Z tego względu intensywna gimnastyka mięśni dna miednicy pozwala w znacznym stopniu odciążyć i ustabilizować kręgosłup, a przez to zmniejszyć jego dolegliwości. Gimnastyka mięśni dna miednicy zalecana jest w przypadku:

• bólów pleców (poprawa postawy ciała)
  • nie trzymania moczu
  • wypadania pęcherza moczowego oraz macicy
  • po porodzie
  • po operacjach prostaty, pęcherza moczowego oraz macicy
  • problemów w życiu seksualnym